6,5 vecka - tid, luft och tålamod

Snart är 7 veckor avverkade - det har ju gått ganska fort ändå.

Svullnaden har börjat försvinna sakta ovanför naveln. Den mjuka vanliga magen börjar synas och den är inte lika platt och spänd som den var innan. Och jag tror faktiskt att den kommer att se väldigt normal ut när det är klart. En helt vanlig mage.

Såret är nästan helt läkt kring naveln. Jag tror det är att det luftas på natten som gör att det nu går lite fortare. Känns fortfarande som sammandragningar när jag reser mig och  börjar gå, glömmer bort att sträcka på ryggen emellanåt. Såna där småsaker som man kan skriva om här, men som är i-landsproblem, egentligen. Okej.. den här bloggen SKA handla om bukplastik men ibland tycker jag att det är riktigt tramsigt och fåfängt att vara missnöjd med sin kropp när man har tak över huvudet, ett jobb och en bunke friska barn samt en underbar man, fina vänner och stolta föräldrar...

Jag har börjat bära hem matkassar nu. Det går bra, klart det känns lite, men korta sträckor fungerar. Jag har fuskat lite igen och använder inte den obekväma gördeln, för det har varit sommarväder och jag har haft åtsittande kläder och det ser helt enkelt inte klokt ut när den övriga huden samlas över och under gördeln som två bilringar...

Nu är det 1,5 vecka tills jag inte ska ha någonting alls kring magen längre... är jag redo?? Jag vet inte faktiskt.. Jag kanske kommer att vilja ha min "MissMary" ännu längre? Vi får se. Det kan hända mycket på en vecka kanske? Sen behöver jag nog börja träna lite, stärka upp ryggen och kanske hålla min nya mage i trim. Inget jag längtar efter men jag har tvingat Jonas att tvinga mig. Smart va?

Jag har börjat fundera på vilken sorts bikini jag ska köpa, vilken modell jag ska välja... jag har inte vågat kolla och inte vågat prova någon ännu.

Det regnar ändå nu så....
/e

Kommentarer
Postat av: Annett

Hej!
Skönt för dig att du börjar närma dig slutet för gördeln, märker du stor skillnad på kläderna?
Jag själv har en "liten påse" på högra sidan av magen som dinglar över byxorna. Det stör mig väldigt. Ska bli skönt att få väck den.Det ska bli spännande att göra det nu när man bestämmt sig. Man har väntat i 15 år så det e verkligen på tiden. Har du gjort kejsarsnitt?
Ha det så bra!
/ Annett

2007-06-28 @ 08:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0