Bild - obs känsliga personer varnas..!

Här är jag hos sköterskan på kliniken och har tagit bort tejpen från snittet. Det ser fint ut och även om ni inte tycker det så är det fint i läkar/sköterske-ögon.

Att det är inflammerat kring naveln är ganska normalt och beror på att det är svullet på sidorna på magen och när man drar ihop gördeln så "viks" huden ihop och det blir till slut ett skavsår. Inget farligt -det kommer att läka sen men det tar tid.

Det är fortfarande svullet i magen, ingen vätska verkar finnas kvar men det är svullet och känns stumt och tjockt. Det är även svullet fortfarande över blygdbenet/venusberget (vad heter det??).

Ärren ska tejpas om var tionde dag och på ett litet ställe var det lite irriterad så där ska jag inte ha någon tejp på 14 dagar.... bara kompress och gördel på.

Nästa gång jag kommer på besök är om 2 månader. Då ska jag träffa kirurgen och ta efter-bilder (gissar jag)

Allt tar tid...

ok.... scrolla nu så kommer bilden...
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<

252703-6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0