Dag 5 och 6

Det är verkligen jättesvårt att inte tycka lite synd om sig själv. Jag försöker men ibland.. så..känns det lite orättvist. Måste just JAG ha svamp i underlivet OCH hemorojder ovanpå mina smärtor? Är det nödvändigt och i så fall varför? Sånt vill man veta men man får inte svar.

Bara att försöka härda ut genom att tänka att det inte är första gången jag har varken det ena eller det andra och det går över till slut.

Igår var det dags för hemfärd från Jonas lilla etta till min lite större 3:a och tre mamma-längtande barn. En stor omställning som gjorde att jag i bilen blev lite gråtig och rädd. Tänk om jag inte klarar av att vara mamma... tänk om de inte vill hjälpa mig?

Men det ville de ju såklart! Väl hemma och när jag kramat och pussat alla barn och kramat och pussat Jonas som skulle bege sig hemåt igen, så gick telefonen varm.

Somnade vid 3-tiden på natten och drömde konstiga saker. Vaknade igen kl 7.40 och hade hysteriskt ont överallt. Magens "väggar" sved och brände och allt dunkade i takt med mitt hjärta. I med lite tabletter och sen vila på sängen. Småslumrade till 9.30.

Mitt x dök upp och lämnade nytt antivirus. Så bra, då kan barnen surfa utan att vi får in mer virus i alla fall. Ett problem löst.

Dagens projekt var att kolla om min stora dotter kan hjälpa mig att dra ihop korsetten. Men, som det är med tonåringar, så var ju inte hon säker på om hon skulle vara hemma kl 12... (när jag tänkte att det var en bra tid att duscha o vara färdig). Men... hon var kvar och hon och hennes kompis fick ihop skiten till slut. I reserv hade jag bett min vän Patrik komma förbi ifall ifall det inte lyckades. Dessutom behövde jag ta mig till aptoketet och hämta ut mer medicin mot hemorojderna, som min kirurg ringde in ett recept på redan igår.

Sagt och gjort, in till apoteket, för att konstatera att det inte öppnade förrän kl 15. Jag föreslog en fika så länge och mina två minsta, jag och Patrik satt en bra stund och fikade. När kl närmade sig 15 var jag enormt trött och ville bara lägga mig ner och sova!!

Vi körde som sagt upp till lasarettet igen och när det äntligen blev min tur (somnade medan jag väntade...det är sant!) fick jag veta att det INTE inkommit något recept till mig...

..ok.

Jag köpte nya tandborstar och mer tandkräm samt lite panodil istället, blev hemskjutsad och hällde mig i soffan med filt och musik. Somnade till några ögonblick. Sen plingade min kompis Madde på.

Och den snälla Madde lagade köttfärssås medan jag läste ur Bekännelser - vanliga människors bekännelser UTAN att själv skratta.

Lite mat och jordgubbar och nu blogga....

En läke-dag, ännu en läkedag är snart till ända. Fantiserar ibland om att ha fina trosor på mig..såna jag inte haft i hela mitt liv (var för pryd för sånt när jag var 24 och yngre). Har alltid haft "hold-in"-trosor som inte hör ihop med bh:n. Praktiskt, skönt och NÖDVÄNDIGT. Efter sommaren kanske jag kan ha nåt tjusigt, senusellt eller sexigt på min underdel. Bara en fantasi, vågar inte tro på det. Inte än.

Skulle verkligen vara glad om jag slapp hemorojderna... var det verkligen nödvändigt?
/e

Kommentarer
Postat av: Zhelda

Hm...
Ytterligare en sak jag hänger upp mig på... And you know what it is!!
Och du... Skulle din tonåring inte klara av att dra ihop din korsett, så har du mitt nr.
Smack!

2007-05-19 @ 21:58:26
Postat av: Lars

Ja dessa curling-tonåringar som inte klarar av att dra ihop korsetter eller skruva av tanklock på bilen.. jisses.. :)
Behöver du ha hämtat medicin eller andra ärenden har du numret, jag kunde fixat det åt dig..
/Lars X-et

2007-05-19 @ 23:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0