Efter 2 veckor - myrorna har anlänt

Ja...igår var det två veckor sen jag låg på operationsbordet och tänkte: vad har jag gett mig in på? Men - det har ju gått bra, tycker jag... eller så är det som det är när man föder barn. Kroppen är funtad så att man ska glömma det jobbiga och smärtsamma och blicka framåt kring det som kommer ut positivt. Som ett nyfött barn gör om allt går bra.

Jag har ju fått en ny mage. Som kliar. Fruktansvärt! Naveln är ju det området som kommer ta längst tid att läka vilket märks nu. Det vätskar sig där och känns inte helt fräscht när jag avlägsnar korsetten. Jag är känsligt för sånt där och inbillar mig att jag håller på att ruttna ihop fullständigt, men förmodligen är det helt normalt. Ska ringa idag för säkerhets skull. Jag vräkte på alsolsprit, och tryckte dit en indränkt bomullspad en stund...men jag återkommer  om det är en bra metod.

Helgen har gått bra, kan nästan gå/stå rak, men liiite smått krokig är jag och det känns ju i rygg och nacke. Borde göra lite övningar för att stärka upp muskulaturen igen. Det känns väldigt skumt att promenera. Magen drar ihop sig exakt som om man har sammandragningar i slutet av en graviditet. Jag kan inte gå så fort som jag skulle vilja. Jag har inte "sovit middag" sen i torsdags... men ändå sover jag bara 4-5 timmar och därefter 1 timme efter en stunds vakenhet. Det spänner, svider och kryper i alla sår och vrår och det är svårt att koncentrera sig på nåt annat än att komma på hur man ska klia tillbaka. Magen ser likadan ut, den är spänd, hård och känns svullen. Har ingen känsel i och runt naveln samt även hela området nedanför naveln..på små ställen kan man känna något, MEN det känns inte där man rör utan 10 cm därifrån... Helskumt! Jovisst ja, jag köpte mer ärr-tejp i helgen. Den har börjat släppa runt det stora snittet så vi klippte bort all lös tejp och satte dit ny. Ärren ska tejpas i 6 månader för snyggast resultat. Ett litet litet bestyr måste jag säga. Att slarva med det verkar jättekonstigt...Tejpen sitter ju där i 10 dagar så det blir ju inte så ofta man behöver greja med det, anser jag!

I morse fick jag Helsingborgs Dagblad i brevlådan. Min kollega Kiki har fixat en gratisprenumeration i 2-3 månader! Jag tackar!!! Allt som distraherar är välkommet!

Jag har tänkt börja jobba på fredag. Kontorsarbete borde jag klara av, förutom att jag nog kommer att få jäkligt ont i ryggen. Är man bara förberedd på det så kan man ta det bättre.

/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0