Svar till Eva: Magen lite tjockare efter operationen

Jag tyckte nog inte att magen blev tjockare... men spänt och svullet var det. I och med att jag inte kunde stå rak och inte stod upp mer än i duschen så kollade jag inte så noga men för mig upplevdes det helt platt när jag tittade i spegeln. Det är mer nu när svullnaden är borta som jag i så fall upplever att magen är mer mjuk, mer som en riktig mage. Man kan inte ha en järnplatta till mage, det skulle sett konstigt ut.

Däremot blev det enormt svullet under snittet och nedanför gördeln, d v s venusberget och underlivet. Det var ganska smärtsamt men jag var beredd på det och visste ju att det skulle gå över.

Jag tror det där är individuellt. Både hur operationen gjorts och exakt var man varit och "rotat". Men spänt och stramt känns det i alla fall den första tiden. Och min kille samt sköterskan sa att det var svullet, men jag upplevde det mer som spänningar.

Min "mage" som togs bort var ju väldigt hängig och den var ju borta och det är nog den jag mest fokuserade på..

Men hur som helst - även om det är svullet så kommer det att försvinna - men det tar tid.

Så - tid och tålamod är det som gäller!

Hälsningar
E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0