Svar till Malin - När kan man gå rakt?

Hej, det där med att gå rakt.. hmm..ja.. jag tror det är väldigt olika från person till person. Det beror på mycket saker, t ex:

- hur mycket som opererades bort
- hur stramt kirurgen dragit skinnet nedåt
- hur tränad/otränad du var före operationen

För mig tog det rätt lång tid, måste jag säga.. efter ca 2,5 vecka började jag ju jobba, men redan då hade jag hittat en hopsjunken stil som var skön och den intog jag ofta tyvärr. Jag fick anstränga mig och tänka varje sekund som jag skulle vara rak i ryggen.

Jag var otränad före min operation och hade inte så bra muskelmassa. Det gjorde säkert sitt. Jag tror också att min kirurg spände åt rejält och det är jag glad för idag. Att stå upprätt gör jag nu, men gillar att sjunka ihop ibland, bara för att det är skönt. Reser jag mig så klänner jag att det stramar, men jag har sedan länge kunnat ligga på mage och efter 4-5 månader vet jag att jag kunde ligga på mage på golvet och sträcka upp överkroppen från golvet. MEN - det stramar och det verkar som det fortsätter strama och kännas lite konstigt samtidig, eftersom man inte har känsel över hela magen. Jag tycker inte det är obehagligt, det är bara en bra känsla och jag blir ofta påmind varje dag om min nya fina mage som jag är väldigt glad över och tacksam för att jag har!

Så kämpa på, det blir lite lite bättre dag för dag!

Hälsningar
/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0