Svar till Ledsen

Hej lilla Ledsen! Det var inte alls kul att läsa hur du känner och varit med om. Det kan såklart alltid uppstå komplikationer när man blir opererad, men att dina bröstvårtor skulle bli ändrade i utseende eller att vårtgårdan får stora skillnader tycker jag låter som något som inte har med läkning att göra.

Själv så är min ena bröstvårta inte centrerad i vårtgården.. men jag känner mig nöjd ändå. Så länge de är centrerade vågrätt med varandra så är jag nöjd. Hundöronen och de lite indragna ärren som blivit på motsatta sidorna (i mitten) ska jag få fixat sen om jag vill.

Jag är ju ingen fackman, men jag tycker absolut att du ska klaga på detta och höra dig för hos en privat kirurg hur länge man måste vänta för att få det fixat. Ofta tar de ca 500 kr för ett konsultationsbesök och det kan det vara värt kanske? Det är ändå kirurger som ENBART opererar bröst mindre, större, bukplastik, näsor o s v..  Säger de att man kan göra det före ett år, så ska du genast återkoppla till sjukhuset och klaga. Här måste du stå på dig och om det varit jag som råkat ut för det här, hade jag nog (med min erfarenhet som jag har nu) krävt att de kopplade in en mer erfaren kirurg. Jag hoppas du orkar vara stark och kräver att du ska se fin ut. Väldigt väldigt tråkigt att din läkare uppträdde nonchalant. Om nåt tillfälle som han skulle vara ödmjuk och lyhörd så är  väl vid ett sånt här läge? DET klagomålet på hans bemötande gentemot dig är inget du ska vänta med! Det är bara att ringa och klaga, samt skriva !! Allt läggs till handlingarna och är viktigt för vårdpesonalen att veta om.

Sen undrar jag lite mer: Har du inte dina ärr tejpade? Eller skaver det ändå när du sover? Jag är rekommenderad att tejpa mina ärr i 6 månader. Just nu har jag haft ett uppehåll i ca en vecka p g a att tejpen irriterat huden lite, men igår åkte tejpen på igen.

Du får gärna skriva mer och berätta hur det går, och vill du hellre maila mig direkt är adressen [email protected]. Då kommer din text inte med här på bloggen. Så länge du är anonym här är din historia en tillgång för alla som läser, och framöver kommer de ju även att få läsa hur det löste sig!

Jag ser ljust på ditt problem. Det GÅR att fixa och få det mycket snyggare och jämnare. Frågan är bara när och vem som ska göra det. Det kan bli så att i värsta fall får du betala en privat plastikkirurg om inte Landstinget kan hjälpa dig. Det allra bästa är om Landstinget inser att de inte är tillräckligt kunniga och betalar då en privat kirurg att utföra korrigeringen. Men som sagt, det gäller att du är väldigt bestämd och står på dig, ta reda på vilka rättigheter du har och ring runt och fråga.

Kunskap ger kraft !

kram
e


Kommentarer
Postat av: plastikprinssan

hej kul att kolla på dina bilder....kolla gärna min blogg oxå..å mina resultat...kram på dig all lycka till dig. plastikprinsessan.blogg.se

2009-08-11 @ 20:57:06
URL: http://plastikprinsessan.blogg.se/
Postat av: Ledsen

Hej

jag fick ingen rekommendation på att tejpa brösten, jag skulle ha bh dag och natt i två månader. Men jag ser att dina ärr är mycket finare än mina, mina är ganska breda och knallröda. Idag bokade jag tid hos en privat kirurg för att få en second opinion. Vad gäller patientnämnde, de gör alltså inte mycket. De ringde och förmedlade det kirurgen hade sagt, att om jag inte var nöjd skulle jag vända mig till någon privat och i sin tur betala själv. Han kunde erbjuda att åtgärda brösten själv men han vill inte skicka remiss till någon annan alltså. Så det är så det ligger till just nu. Jag ska till kirurgen på torsdag och sen får vi se vad som händer, har egentligen inte tid med detta.



MVH/S

2009-09-08 @ 18:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0