Försvinner ärren?

En fråga jag fick från en "stina" som undrar om och när ärren försvinner. Jag tror inte att ärren försvinner helt. Men de bleknar och blir ljusa och vita som hudtonen.

Jag har ju gjort en bukplastik för snart 3 år sen och de ärren var ju illröda rätt länge.. numera är de som tunna tunna vita linjer bara. Så man får ha tålamod.

När det gäller brösten så kommer ärren under brösten kännas lite mer än de som går lodrätt ner från vårtgården. De har redan "suddats" ut och är inte så skarpa i markeringen och jag gissar att vävnaden är annorlunda där eller så är det för att snittet går lodrätt istället för vågrätt. Ärren runt vårtgården har redan bleknat väldigt bra.

Det stör mig inte att man ser ärren, jag tycker de påminner mig om ett av de bästa beslut jag har tagit! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0