När vet man vilken kupstorlek det blir?

"Caroline" undrar när man vet var man landar på för kupa.. Min läkare sa att 6 månader är den tiden det tar innan slutresultatet kommer och då menar han svullnaden och formen som sakta ändras under tiden.

Om jag ser på min läkning så hade jag ju min läknings-bh på mig under lång tid. Den har passat både dan efter operationen och nu. Jag har den faktiskt på mig idag! Den är sååå skön :).

Jag hade E-kupa och har landat på C/D beroende på märke och modell. Jag har faktiskt inte handlat mer än en annan bh och den blev en C. Men jag har även D sen långt bak i tiden som jag hittat i min garderob som också sitter bra.

Jag tycker min storlek alltså är samma som den var, låt oss säga, några veckor efter operationen. Den ändrar sig inte nämnvärt. Det är mer fastheten som mjuknar lite under tidens gång. Från att kännas som silikoninlägg till ett mer mjukt bröst så som det var innan fast ändå mycket mer fast.

Jag älskar mina bröst!!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hejsan, spännande läsning!

Om några månader är det dags för mig att göra en förminskning, har fått många svar av att läsa din blogg. Men nu undrar jag när du tänkt börja använda bygelbh?

Ha en bra dag

Sofie

2010-03-01 @ 10:57:07
URL: http://annasofiew.blogg.se/
Postat av: Jenny

Gick in på din blogg för att se om du hade skrivit om just detta! Jag opererades för två veckor sen, och bland annat min mormor tjatar om att brösten kommer bli mindre och blablabla. Tilläggas bör kanske att hon, och min moster, tror att de vet precis allt om denna operationen, trots att de inte vet någonting ;)

Innan operationen hade jag typ K-kupa, nu har jag köpt en amningsbh i D-kupa, hallelujha!!!

2012-07-05 @ 21:04:03
URL: http://forstorabrost.blogg.se/
Postat av: kattis

hej. sökte på bröstförminskning och hittade hit. jag funderar på de men hoppas på få hjälp av landstinget. Jag har F kupa nu och väger i vanligafall ca 56 kg och är 169 cm lång. tävke höra med dig vad de sa till dig när du sökte. Barn nr 2 är på väg sen är jag "klar" om jag inte ångara mig nån dag. är 29 år. skriv gärna lite info till mig =) kattis

Svar: Hej kattis! Förlåt att jag inte svarat dig, förstår inte att tiden bara rusat iväg , Jag har inte läst ditt meddelande förrän nu. du kan maila på [email protected] om du har fler frågor.
Jag fick själv bestämma vilket kupstorlek jag ville ha, eftersom jag gjorde detta privat och inte via landstinget. Jag är inte säker på att man kan önska hur man vill där nämligen. Men jag låter det vara osagt.

Skriv igen om du undrar något, min e-post kollar jag dagligen!

Hälsningar
Elena
pyret

2012-09-07 @ 11:13:09
URL: http://hedstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0