15 veckor - börjar glömma hur det var innan

De säger ju att man glömmer allt som gör ont efter en viss tid, alltså hur ont det gjorde. T ex när man fött ett barn. Skulle man komma ihåg smärtan hade alla haft max ett barn.

Jag har tre..

Jag tycker allt känns bra med min nya mage. Har börjat vänja mig vid utseendet. Och har nästan glömt hur den såg ut före operationen. Hade jag inte haft mina bilder hade jag aldrig kommit ihåg. Samma med smärtan, det går snart inte att minnas...men jag vet ju hur svårt jag hade att röra mig, resa mig, gå och skratta.

Om 10 dagar ska jag tillbaka till Citadellkliniken för återbesök. Sen är allt klart då??

Det konstiga är att det KÄNNS som att jag har min vanliga fluffiga mage kvar. Jag måste sätta handen där för att förstå att den är borta. Jag undrar om känslan finns kvar för alltid? Som att en amputerad kan känna sin amputerade kroppsdel?

Jag tejpar mitt ärr och det går bra. Inga öppna sår längre, men de bitarna där det varit små sår är rödare och lite bredare. Kanske förblir de tjockare..eller så tar det bara längre tid. Vi får se. Jag ska vara duktig och tejpa ärren så länge jag orkar.. jag har läst upp till ett år kan vara bra. Det är inga problem att tejpa. Ibland kliar det, då får huden vila några dagar och då tar jag ärr-salvan istället.

Känseln är densamma som innan, d v s ingen känsel på en handflatas område nedanför naveln.

Såret vid naveln är ju läkt men huden är rosa/vit och kommer kanske inte att få samma hudfärg som huden runt i kring. Vi ska snart på en veckas solsemester och jag ska fråga hur jag kan sola just den biten.. kanske ska jag ta zinkpasta  på och blockera uv-strålarna helt.

Jag tror de flesta är nöjda med en sådan här operation. Den är självvald och i och med det är man från början optimistisk och positiv. Man vet att resultatet blir bättre än man hade innan och det positiva gör att man blir stark och orkar sig igenom smärtan. Hade jag varit det minsta tveksam om det hade jag inte gjort det.

Jag är alltså fortfarande jättenöjd..!!!

Återkommer om 10 dagar!

tjingeling /e

Kommentarer
Postat av: Eva

Tack så jättemycket för att du har skrivit om din bukplastik, har följt den under hela tiden. Jag har själv fått 3 barn och har stora funderingar på att göra en bukplastik. Måste bara ha mod till att göra detta. Undrar vilken plastikkirurg som utförde operationen. Eva

2007-08-21 @ 19:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0