Dag 8 - ett litet steg mot mänskligheten

Sov mina traditionella 3-4 timmar mellan 01.30 o 4.50 ca... alldeles för lite.. vaknade igen med huvudvärk, mådde illa och allt är bara sååå jobbigt...

I med panodil och sen tillbaka en stund i sängen.. kl 6.15 ringde klockan. Dags att väcka mina 11-åringar.. NÄ... de har ingen väcklarklocka! Fast det har de hos sin pappa så de KAN väcka sig själva... Fick återigen frukost på sängen av Melina, min privata sjuksyster, 11 år gammal.

Sen somnade jag nog om mellan 9-10 ungefär.. lite mail och prat med arbetskamraterna, samtal med husläkaren om lite hemorojdmedicin. Har inte tagit av gördeln ännu, men ska snart (kl är nu 17) - behöver ha någon hemma som kan hjälpa till att dra åt.

Men idag har jag i alla fall promenerat från p-huset vid lasarettet och in till kafeterian och väntade medan min kompis Patrik var hos sin läkare. Sen tillbaka igen... och sen tog vi en fika på stan. Skönt att få se människor och vad VARMT det var ute??? Hade jag inte räknat med.

Nåt som jag märkt de senaste dagarna är att jag känner mina tarmrörelser mycket tydligare nu än innan operationen.. som om allt är uppstramat och mer "nära" nu.... känns nästan ibland som det är ett litet barn där inne som far rundor.. men det är det ju inte..

Det går liiite bättre att gå i trappor, farten har ökat liiite grand... och jag går nästan helt rakt.. men inte helt. Så - ett litet steg mot mänskligheten.. att få bli som alla andra och få bli som vanligt igen.

Nu ska jag öppna min korsettgördel och hälla ut mig själv på sängen, ska bli så skönt!! Och sen in i duschen!! Och sen ligga och torka i frihet!! Därefter på med skiten igen och laga lite mat.

Det blir kyckling med grädd-parmesansås o gröna ärter med pasta. Hoppas någon vill ha här hemma. Annars ganska meningslöst.

/e

Kommentarer
Postat av: L

Hej, surfade på din blogg när jag sökte på bukplastik, håller med dej om att man bara hittar prakitisk information och ev. några före/efterbilder men ingen info från patienter som genomfört operationen. Såg bilderna med, snyggt även om det var så snart efter, tänk hur det ska se ut när det är färdigläkt. Lyckos dej!
Har oxå börjat fundera på en bukplastik, har gått ner i vikt och ska ner mer, efter 3 barn så ser magen faktiskt inte så rolig ut och inte blir det bättre när fettet försvinner heller, bara mer löst skinn som hänger :( Förstår dej fullt ut!!!
En sak som jag tycker är riktigt jobbig, hur vet jag att det är en bra klinik/kirurg? Hur gjorde du?
Tyckte inte heller din var så dyr, 38000:-, har sett sidor som tar mer än så.
Tittar förbi igen, hoppas du känner dej bra igen snart!

2007-05-22 @ 14:27:26
Postat av: Annett

Hej! Hittade äntligen någon som kunde berätta något om operatinen och allt runt omkring. Jätteglad för din skull o fint blev det. Jag har rätt likkt din före mage o har beställt tid både till konsulation o operation. det ska ske i okt. jag e oxå från Helsingborg, jag uppfattade dig som att du kommer där oxå ifrån. lycka till!

2007-05-22 @ 19:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0