Svar till "Ika" - ånger och vad var jobbigast!

Hej!

Jag kan bara säga att jag ALDRIG ångrat mig. Det enda jag kan reta mig på är att jag inte gjorde det tidigare, men bättre sent än aldrig!

Nu blev mitt resultat väldigt bra (tycker jag själv) och därför kan jag ju säga så, att jag inte ångrar mig.. men - även om det skulle bli ett sämre resultat, t ex att ärren blivit sneda och knöliga, eller att magen fick ett litet häng efteråt, så hade jag varit nöjd ändå. Min mamma sa faktiskt till mig före operationen när jag höll på med min oro: Tänk så här, det kan nog inte bli sämre. Magen kommer inte att bli större efter operationen..inte hängigare.. inte lösare..

Och det är ju sant!

Det som var det värsta för mig var min hysteriska oro för att det skulle bli infektion o s v.. Det hade jag varit vilken operation jag än skulle göra som innebär sårskötsel. Jag är känslig och observant på förändringar och då blir det att man förstorar upp kanske simpla saker i en läkningsprocess.

Smärtan var jag inte orolig för, jag visste att den skulle gå över. Jag behövde bara ta av gördeln o titta ner på hela min kropp för att känna kraft att stå ut med smärtan.. och att föra dagbok, så att man kan gå tillbaka och verkligen läsa att det händer saker som är positiva, ibland varje dag!

Du behöver nödvändigtvis inte blogga, du kan ju skriva dagbok ändå, föra ett smärtschema och gradera 1-10... varje dag kryssar du i hur ont du har, där 10 är det värsta du varit med om och 1 är nästintill ingenting. Vidare kan du bara göra som du får råd om, att vila, ha korsett, tejpa och ha tålamod. Det är en fantastisk fin metod att få bort en hängmage på och jag önskar dig all lycka!

Maila eller skriv inlägg när du vill om du undrar något så svarar jag på det jag kan utifrån min egen erfarenhet! Du har också valt en bra klinik där de gör dessa operationer varje vecka! Det ger dig trygghet i att de kan det de håller på med!!

/e


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0