Svar till Christina: Midjemått då och nu.. m m

Hej Christina! Jag känner lika stor tacksamhet tillbaka att få feedback, det har jag tjatat om varje gång jag svarar någon som gjort ett inlägg eller ställt en fråga, men det kan nog inte sägas för ofta!

Jag är ju en ganska nojig person när det gäller kroppen, d v s om nåt inte står rätt till, utslag, förändringar som inte funnits innan o s v. Att blogga hjälpte mig att få ut lite av den ångesten och kunna gå tillbaka till dagen innan eller veckan innan och verkligen förstå att det blir bättre, att det varit tuffare. Man får ett bättre perspektiv och i och med det tror jag att jag blev lite lugnare. Samtidigt har jag en pojkvän som är lugnet själv. Han skulle endast söka läkare om hans ben var så svårt brutet att det inte gick att gå med (lite överdrivet, men du förstår säkert!)

Jag mätte inte midjemåttet och inte heller navelns mått och/eller placering innan eller efter, men det tog mer än ett halvår innan svullnaden försvann. Det ser jag ju nu på mina efterbilder. Midjans form kom inte fram förrän långt senare.

Jag kunde ha mina vanliga kläder efter ca 3-4 månader..Och då tänker jag på jeans.. Men - de jeansen jag hade innan blev till slut för stora i midjan.. men i början fungerade de utmärkt i några månader. Det beror säkert på vad man haft för modell innan.. mina var lite högre skurna innan. En lägre modell kan säkert vara lite svårare då man är svullen. Nu var det sommar under den tiden för mig så det var mycket pirat-tights och tunikor just då, så det var tacksamt och skönt även ovanpå sin korsett/kroppstrumpa.

Men mitt tips är att vänta minst 6 månader innan du köper några dyra favoritjeans.. risken blir nämligen att de blir lite för lösa om du köper de för tidigt.

Så ha tålamod! Och tejpa!!!

Hälsningar
/e

Kommentarer
Postat av: Elle

Hej!

Jag gjorde en stor bukplastik för 15 dagar sedan (20 feb) och på mig så togs 6550 gr hud och 320 gr fett bort. Jag hade en vikt på 58 kg till mina 165 cm.

Jag vill verkligen tacka dig för denna blogg! För jag kollar o läser var o varannan dag och jämför med hur du hade det i samma "tid".

Du vet hur det kan kännas när t ex foten har somnat och det kittlas i den, så känns det nästan konstant när jag går. Gjorde det så på dig med? Det känns som värsta berg-o-dal-bane åket i magen när jag promenerar.

Jag har några frågor:

Gjorde du en fettsugning samtidigt (det gjorde jag)
Var hade du mest ont?
Hade du bristningar på magen? Mycket eller lite?

Just nu så har jag samma byxor som innan men upplever precis som du att jag är väldigt svullen nedanför naveln och på venusberget.

Idag efter duschen så vilade jag utan gördeln och jag kände mig besviken faktiskt. För grejen är den att jag fick så mycket bristningar både under o över naveln med mitt första barn att jag såg ut som ett russin innan denna operation. Jag vet inte riktigt vad jag hade räknat med men jag trodde att jag skulle vara slät. När jag låg på magen så var jag fortfarande lite rynkig och då är jag ju fortfarande svullen. Hur skall det se ut sedan när svullnaden lägger sig? Ett litet russin?

Jag kan inte låta bli att känna mig lite nedstämd faktiskt.

Sen så har jag fått ondare nu i huden liksom, det svider precis som när man har influensa o man är alldeles öm i huden. Jag hade inte det så för några dagar sedan, kommer du ihåg om du upplevde något liknande?

Många frågor men som sagt din blogg är SUPER!!! Tack igen!

2008-03-06 @ 20:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0