Svar till Monica - smärtan.. outhärdlig?... NÄÄÄÄÄ!!!

Hej och tack för ditt inlägg Monica!

Smärtan är intensiv, jag förberedde mig på den som det var när jag opererade bort en cysta på äggstocken när jag var 18 år. Då fick jag ett litet bikinisnitt och jag kände mig mörbultad ett tag. Ja, jag tycker det gjorde jätteont och ganska länge men aldrig att jag tänkte "fan.. det här är det inte värt" Inte en enda gång tänkte jag så.. faktiskt. Det är värt varenda minut av smärta och varenda krona om man ska betala för det!

Om jag hade haft en 8-månaders bebis så hade jag inte tagit hand om honom ensam efter en vecka.. Du måste ha hjälp där ganska länge anser jag. Mest för att du inte får bära. Jag hade inte velat riskera läkningen. Men jag är ingen doktor och ingen expert, men så hade jag resonerat, med min erfarenhet. Eftersom man blir sjukskriven minst 2 v, så anser jag inte att du ska gå hemma med en sån liten ensam. Att umgås och finnas för barnet givetvis, men med vänner och släkt så måste du hitta en lösning åtminstone de första två veckorna.. och under den tiden lära din son att inte bli buren hela tiden.. om han nu är van vid det ! Du bör fråga din läkare vad han anser. Jag bar ingenting på 8 veckor. Men det var JAG det..

Gördeln syns lite grand om du har tighta kläder.. den sitter ganska hårt och gör att det "bullar" ut ovanför och under.. Lite lösa kläder och jogging är ju att rekommendera en tid. Svullnaden syns inte, den packas in i gördeln, var så säker : )!

Lycka till nu! Och hoppas att jag inte skrämt dig! Du kanske tycker det är en baggis! Vem vet?
/E


Kommentarer
Postat av: Maria Andersson

Skall oxå göra en bukplastik på Citadell i Landskrona. Har stora förväntningar, å är så jäkla nervös. Mina mage har inget "häng" utan den är som om jag vore höggravid, hård och spänd (som en "gubbamage"). Jag hoppas verkligen att han kan få bukt med den.

Dina mage är ju såååå fin.

Har två barn på ett och fyra år och de kräver lite. Ett åringen vill gärna bli buren osv få se hur vi löser det.

Kram

2008-06-16 @ 23:14:37
Postat av: Vaishali

Hejsan! Älskar din buk-blogg, har gjort en full bukplastik med navelflytt 1 dec (idag 2 veckor sedan)jag följer din blogg och jämför med dig hur du hade det tex i vecka 2. Jag undrar hur länge du var svullen så att det syntes?! På mig drar magen ihop sig till mitten och blir stenhård..är det normalt? Ska ta bort stygn i naveln i dag hoppas att det inte gör ont..fast har ju ingen känsel där ändå(hihi) Tack ör en superbra blogg. Kram Vaisha

2008-12-15 @ 06:47:36
URL: http://vaishali.blogg.se/
Postat av: Paulina

Hej!!! Gud så glad jag blev när jag hittade din blogg, så skönt att läsa om dina erfarenheter! Jag är fortfarande i "vill"-stadiet, ska betälla tid för konsultation i början av nya året... pirrigt!!!! Har du hört ngt om Akademikliken?

2008-12-18 @ 23:33:53
Postat av: Paulina

Hej!!! Gud så glad jag blev när jag hittade din blogg, så skönt att läsa om dina erfarenheter! Jag är fortfarande i "vill"-stadiet, ska betälla tid för konsultation i början av nya året... pirrigt!!!! Har du hört ngt om Akademikliken?

2008-12-18 @ 23:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0