Dag 2

Andra dagen efter operation.. dag 2.. eller blir det dag 3? Skit samma..

Jag har sovit i soffan. Den är så mjuk och passa när man saka sova på rygg, vilket jag hatar..Jag trodde helt ärligt att jag inte skulle sova i natt heller men det gick bra. Bullade upp med kuddar och  låg lite lätt upplutad med täcket nedanför brösten. Fick en känsla att jag bara blev varm. Och när det blir varmt så kliar det.

Det kliade fruktansvärt hela kvällen igår. Inte kan det vara läkningsprocessen som känns så redan? Det minns jag inte från min bukplastik. Det tog minst en vecka innan jag kände myrattacken.

Men med lite panodil och svalt i rummet så lyckades jag sova mellan 00.30 och 6.30, Gick upp och kissade, tog nya panodil och sov sedan någon liten timme till. Helt okej..

Brösten är stenhårda, har knepig form och saknar känsel i höger bröstvårta. Men den vänstra är det känsel i, så det kan ju bli spännande..

Jag tycker fortfarande att de är små så att vänja sig vid detta lär nog ta tid. Provade en tröja precis för att se hur allt ser ut med kläder på. Jag kände mig nöjd.



Nu ska jag snart in i duschen för första gången efter operationen. All tejp ska vara kvar och man får sitta och lufttorka. Väldigt lätt med hela lägenheten full med tonåringar, som hatar mamma avklädd.. well well. Alla är utrustade med ögonlock. Bara att stänga.

Jag har mailat min sköterska om klådan. Får se vad hon svarar. Förresten på den här kliniken, får man hennes mobilnummer som man får ringa dygnet runt till om man vill. De är väldigt väldigt proffsiga..

Happy Valborg! Det är väl eldningsförbud ikväll. När ska allt skräp brännas upp då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0