Svar till Stefan: känsel

Det är lite ovanligt med män som läser och ännu mer kommenterar i min blogg. Därför kände jag att han skulle lyftas fram lite.

Stefan skrev en kommentar:

Jag är egentligen emot kvinnor som opererar sina bröst men efter ha sett dina bröst på bild blir man häpen vad fina de blev. Det togs bort mycket av vårtgårdorna på dina bröst. Har du känsel i vårtgårdorna nu? Jag har en tjejkompis som har gjort bröstlyft och förminskning av sina bröst. Det togs bort 500 gr på varje bröst. Hur mycke tog du bort på dina? Vill ha kontakt med framöver. Hej


Jag svarar:

Hej, tack och kul att du kan se varje "fall" som ett och inte generalisera för att din åsikt är att du egentligen är emot operationer av bröst. Jag har försökt vara tydlig med att det verkligen inte är en skönhetsoperation i vanlig bemärkelse utan faktiskt ett ingrepp som ska göra det lättare för mig, smärtlindring i axlar och att kunna välja vilka kläder jag vill. Men även den mentala biten att bli sedd som en människa inte "hon med stora bröst".

Att de förminskar vårtgårdarna görs dels för proportionen men även försvinner en bit av att sy fast den på ett nytt ställe. Jag har känsel i båda bröstvårtorna och vårtgårdarna  men i det ena bröstet väldigt lite. Det är något jag var medveten om att risken fanns. Jag hoppas att känseln återvänder, men om den inte gör det så vet min man vilket bröst som har bäst känsel kring vårtgården och bröstvårtan..*skrattar*

Det togs bort ca 320 gr på varje bröst. Jag hade E-kupa och har nu en liten D-kupa. Jag har inte köpt någon ny "riktig" bh ännu eftersom jag fortfarande kör med min läknings-bh, men jag gissar att det kan bli D ändå. Jag är fullt nöjd!

/e

Kommentarer
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

hitta din blogg när jag sökte på bukplastik. Har du gjort det? kostar? jag har gått ner 45 kilo och vill få det gjort via landstinget..tacksam för svar

2009-07-13 @ 23:32:55
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Anonym

när man ser dina bilder verkar det som att du fått vanligt bra resultat, utan alltför synliga ärr o så.. var gjorde du din operation?

2009-07-14 @ 17:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0