Dag 7 - En vecka

Det konstiga är att jag nästan inte tänker på att jag blivit opererad. Det är väl så när man inte är sjuk. Det är nog skillnad då.

Idag har det kliat galet mycket på brösten.. där det varken är tejp eller blåmärken.. men det kliar även lite på de ärren under brösten.. de ärren som syns eftersom brösten sitter under hakan för tillfället.Meningen är ju att de ska sjunka ner och bilda ett naturligt häng och dölja ärren. Men det tar sin tid.

Jag hade en stickad klänning idag och den kändes lite för stor upptill. Jag vet inte om jag blev glad eller ledsen. Jag gillar den där klänningen. Varm och go i det här skitvädret. Fick liksom gå och dra upp och bak den över axlarna hela tiden. Så visst märks det att brösten blivit mindre!

Men det jag forftarande förundras över är att jag inte har ont i axlarna. Jag måste försöka komma ihåg det varje dag. Det är så lätt att glömma när allt är bra.

Jag såg nu när jag duschade att det släppt lite i tejpen vid ärret som går under ena bröstet - mot mitten av kroppen. Så där satte jag en ny förstärkt tejpbit, så som sköterskan sa.

Om 9 dagar ska jag ta stygn och få byta tejp.



Kommentarer
Postat av: Nocturne

Hej,



Jag hittade hit via plastikkirurgiforum där du har svarat på några av mina funderingar vedr. min operation i starten av juni. Mycket bra blogg du har! Här får man ju svar på ALLT man funderar på :-)

2009-05-06 @ 23:26:30
URL: http://lovefromsweden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0