7 veckor - 6 dagar kvar till "friheten"

Mmm...nu börjar det närma sig, slutet på den inklämda tiden, det korviga, varma och ibland lite bökiga.. Gördlar i all ära men det är kanske ändå skönast i frihet.

Men jag måste erkänna att mina båda gördlar varit "mina bästa kompisar" sen operationen. Utan dom har jag inte kunnat stå, gå och orka vara igång en hel dag. De har hjälpt mig jättemycket och är dessutom nödvändiga för läkningsprocessen.

Anett undrar hur det känns med kläderna.. om storleken ändrats...ja.. i midjan har det ändrats, 1 tumstorlek och det märks nu, 7 veckor efter operationen. Har ingen aning vad det blir i centimeter. Man får prova sig fram och inte handla något som man inte är beredd att avyttra ganska snabbt igen, kanske... Jag har inte handlat några byxor på hela tiden. Förutom idag, jag provade ett par jeans på rea, ett par vita och tog in den tum-storlek jag hade innan operationen och en mindre. Båda passade men den minsta satt bäst.

Fortfarande ett litet sår kvar i snittet som inte vill ge med sig. Jag har inte tejpat där, så jag märker att det blöder lite i min gördel. Det handlar om någon droppe, förmodligen för att det trycker o skaver lite. Räknar med att det är läkt inom 2 veckor. Sen tejp på!

Igår var det tvättstuga och kvavt ute... jag skulle jobba extra, min dotter skulle sköta tvätten och tänkte att jag kunde prova att promenera till jobbet utan gördlar. Det gick bra. Kändes bara liiiiite på kvällen...lite krökt i ryggen, jobbigt att sträcka sig.

På det hela taget känns det bättre och bättre igen. Blir starkare i magen. Svullnaden lägger sig och den riktiga mjuka magen kommer fram. Samma känselbortfall som innan, d v s under naveln och ut lite på sidorna, men på snittet och nedanför snitten har jag känsel.

Är inte orolig längre att något ska gå fel. Måste bara tänka på att äta rätt, och försöka att träna lite eller hålla igång med lite promenader.

Nu har jag semester i 3 veckor. Ska bli skönt.

/e

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej!
Gjorde en bukplastik i måndags och det känns förvånanvärt bra, trodde att det skulle vara mycket värre. Det som jag funderar över lite är detta med den svullna magen. Jag är "tjocare" nu än innan operationen, men när jag läser din blogg så verkar det varit så även för dig. När blev magen "normal" för dig?
MVH
Eva

2007-09-07 @ 10:38:16
Postat av: LINDA

Hej!!

Skitkul att läsa din blogg, jag gjorde en bukplastik i måndags och läseer din blogg varje dag!
Den håller mig uppe och gör mig starkare att stå ut med hela situationen!

Hur ser din mage ut nu??

2008-02-28 @ 09:20:28
URL: http://pyret66

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0