3 veckor

Två dagar har jag jobbat och 2 "fester" har jag varit på. Den ena var jättejobbig och den andra gick jättebra! Vad var skillnaden? Jo, jag stod upp på den ena och satt ner på den andra.

Att stå upp i några timmar var INTE skönt kan jag säga.. Det gjorde ont precis överallt i magen, det var riktigt jobbigt. Dagen efter, i fredags, hade vi en vårfest på jobbet. Vi satt ju mycket eller ja.. i princip hela tiden, åt mat, pratade och minglade ytterst lite. Dessutom körde jag, så jag kunde åka när som helst. En bra trygghet om man vill hem snabbt.

Jonas har varit hos oss (mig och barnen) i lördags - måndags morse och trots att jag tagit det lugnt och Jonas har lagat maten och kört bilen, så har jag känt mig hängig, frusen och trött.

Tyckte i morse att såret vid naveln blivit något mindre... men säker är jag inte. Har inte haft på något nät med salva som jag fick av sköterskan på två dagar nu, men det kliar inte där längre.. Kanske??? hoppas hoppas... Det är lång väg kvar, och det är lika envist på morgnarna.. men till slut så kommer det att ljusna.

En väldigt rolig tanke fick jag (och Jonas) i helgen... jag kom på att jag på den amerikanska sidan sett att det var en man som gjort en tummy-tuck (bukplastik) och det såg jättefint ut. Men  - har de också en sån där byxgördel som är öppen i grenen???? Jag tänker på det ofta nu... *ler för mig själv* hur det skulle se ut...och Jonas undrade nog hur det skulle kännas. Tur att jag inte kom på den frågan för 2 veckor sedan när jag inte kunde skratta.. Nu går det sådär.. men jag kan i alla fall.

Får väl övertala Jonas att prova min sen.. så får jag svaret och han också! *skrattar högt*

Natti/e

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej igen!
När jag läser din blogg får man ibland lite ågren... vågar jag? Fast man har gjort 3 kejsarsnitt blir man tveksam. Har du gjort snitt? Hur upplever du på morgonen? Är det jobbigt att komma upp? eller e det när du ska ta på korsetten? Har du mycket ont fortfarande? Jag tycker du e jätteduktig o det e jätte trevligt att läsa om hur det går..
Ha en trevlig nationaldag.... kram Annett

2007-06-06 @ 08:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0