Dag 10-11 Navelskådning

Ja.. nu händer väl inte så jättemycket med min mage, tycker jag.. Allt är samma. Lite mindre träningsvärk dag för dag.. har inte provat att skratta mer... men däremot har jag behövt nysa vilket inte fungerade.. Jag tänkte: ähh.. jag måste nu, låt det göra ont.. Men nysningen uteblev som en kort flämtning och sen en sveda i hela magen som om det översta hudlagraet lossnade från underlaget..jag befann mig på ICA.. såg nog konstigt ut..blev paff.

Fokuserar lite på min nya navel nu, det står överallt att det ska vätska sig där.. vilket inte låter så värst trevligt, men hittills har det inte synts mycket till vätska... bara några prickar att torka bort med lite papper... men däremot röda strimmor uppåt nedåt på huden... eftersom jag inte har någon känsel i området kan jag inte säga om det är inflammerat eller inte..men jag tar tempen varje morgon och är den normal så har jag ingen allvarlig åkomma, anser jag när det gäller min bukplastik i alla fall..

pms har jag.

Bölar hela tiden. Härligt!

Jo en trevlig sak till! Jag fick på mig min älskade älskade gördelkorsett alldeles själv i morse.. Gjorde som sköterskan Lotta sa: stå med ryggen mot en vägg och pressa ryggen mot väggen och sen dra för kung o fosterland och mecka lite så kom den på plats till slut. Skönt! Har oroat mig för det.

Dessutom har jag tagit bort de fluffiga stora "kompresserna" som skyddat huden och ersatt med ett linne istället. Lite mindre tjockt. Jag inser att svullnaden kommer att vara länge länge... och jag kan inte ha mer än mina innan för stora jeans.... som passar nu!!

hmm.... längtar efter att få ha mina kläder igen...

I helgen åker jag till Jonas, och om jag orkar ska jag kanske handla något att ha på underdelen, typ några leggings kanske... gummibandsbyxor.. verkar vara modellen för mig ett tag.

Tog inga panodil igår kväll - har inte tagit några i morse heller. Det är ju också bra!

Så man kan säga att det stämmer som jag läst. De första 10 dagarna är värst... längre än så ska man nog inte behöva äta värktabletter.. men jag kanske är smärttålig eller så är jag en mes. Allt är så individuellt. Självklart ska man ta värktabletter så länge man känner att man måste, men att över-proppa sig med medicin är onödigt. Speciellt om det ger biverkningar, som jag fick med yrsel och illamående... har hellre lite ondare då! Man kan börja försitktigt ! Det är ju inte hela världen om man inte får sova en natt... för att man endast haft panodil/dexofen... funkar inte det så får man gå på det tunga artilleriet som Citodon till natten, vilket jag aldrig använde... men det är ju jag det.!

Har fortfarande lite svamp på tungan... sååå fräsch.. har gurglat med citron och borstat med tandborste så jag klöks.. o magen hoppar och svider... svamp som biverkning från penicillinet innan.. No kissing??? Vi får hålla handen i helgen....

okej... allt det andra då? svamp i underlivet? - borta! hemorojderna ? - mindre, men kvar

 Så.... ett big smile inför helgen, eller??

bye/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0