Dag 10 - feber?

Sov jättegott i natt - hela 5,5 timme och sen ett kort uppvaknande och somnade sen om igen. Försov mig så väckningen av ungarna blev hetsig, jag gjorde t o m frukost åt dem i dag.. det brukar de göra själv annars. (även när jag inte är "sjuk")

Lite seg har jag varit idag, känt mig stressad eftersom jag skulle handla och ha tvättstugan, men min stora dotter lovade att fixa tvättstugan och handlingen kan ju inte vara så svårt.

Det har kliat enormt överallt på magen idag. Jag vill bara slita av gördeln och vrålklia mig! Men... det är bara att tänka på nåt annat så går det över efter en stund.

Efter handlingen med Simon så röjde jag lite i sengångarstil, dammsög i sengångarstil och diskade i sengångarstil. Sen kom Jonas, vi lagade mat tillsammans och därefter kom vår vän Patrik också.

Då började jag känna mig riktigt hängig faktiskt.. Har jag tagit ut mig för mycket?? Jag vet inte.. har frusit hela kvällen och efter duschen ville jag  bara lägga mig under 10 täcken och huttra... Nu har jag tagit 2 panodil och börjar blir jättevarm istället.

Lite av den bruna tejpen har lossnat på ett ställe vid snittet och det kliar väldigt mycket där.. ska nog ringa imorgon för säkerhets skull. Det står i papperna jag fick att tejpen sitter kvar tills första återbesöket och det är inte förrän om  en vecka! Fick också för mig att jag ser en röd strimma som går från naveln och uppåt som jag inte sett innan. Oroar mig för infektion. Jag har ju slutat med penicillien för några dagar sen. Känner att jag vill vara vaksam på förändringar. Vet ju inte hur det ska kännas. Det kanske är normalt med lite feber, jag vet inte.

Sen till något positivt! Jag har fått två kommentarer från två tjejer som letat info på nätet och hamnat i min blogg! Det är väl kul! Det var ju det jag ville!

Så imorgon får det bli en vilodag, jag ska inte handla och inte tvätta och inte städa. Jag tror jag ska läsa och titta på tv. Och sova.

ps. Tack Pauline för att du tog hand om tvättstugan! Ds (fastän du vägrar läsa min blogg)

/e

Kommentarer
Postat av: Sabina

Hejsan.. En liten fråga.. Fick du duscha efter din operation.. Min läkare sa att jag inte fick duscha på 2 veckor.. Jag är då en person som tar ett bad varje morgon och varje kväll.. så detta är en plåga för mig att max få hoppa in i duschen för en tvätt av underlivet och sen tvätta mig under armarna över handfatet.. Men läste nu under dag 10 hos dig att du hoppade in i duschen... hmm.. jag blir avundsjuk.. Använde du något skydd över tejpen och såren? Du får gärna mejla mig svaret.. :)
KRAM

2008-04-10 @ 08:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0