Dag 7 - Första veckan avklarad

Somnade kl 01. ca och vaknade igen kl 03 och hade ont överallt, ont i huvudet och det var snurrigt... somnade om sen och vaknade kl 04.50... mådde ännu sämre. Allt gör så mycket ondare på natten - konstigt det där. I med lite nya droger och 4 katrinplommon. Somnade igen lite senare och vaknade kl 8.

Mera tabletter och bara blunda och försöka att inte kräkas av illamående. Kanske lite migrän? Jag vet inte... Jag tyckte det var jobbigt i alla fall.

Resten av den här dagen har gått i sömnens tecken. Det blev nog för mycket med utflykten till apoteket igår. Tar på krafterna. Jag har lyssnat på musik och slösurfat lite. Barnen har varit snälla - skönt.

Låg säkert 2 timmar utan korsett i sängen idag... skönt... men det spänner överallt. Tycker att det faktiskt är mindre svullet nu på magen.. lite mindre i alla fall. Och jag kan "dra in" magen lite... alltså jag har testat om den fungerar. Klådan har börjat komma lite här och var.. både i det som ska bli ärr och över hela magen... det kliar innanför huden på nåt knepigt vis... det ska nog vara så.

Jag har sovit 2 timmar till och sen ytterligare 2 timmar till - och masade mig upp vid 20.00-tiden....och öppnade 2 konservburkar med vita bönor och svarta bönor, bad Melina bär ut den tunga grytan med köttfärssås från igår (det som blev kvar)... i med bönorna, chilipulver och chilisås och sen 10 minuter senare åt vi chili-con-carne...

Summerar veckan och kan säga att det gått bra. Det har gått som förväntat. Jag har haft ont som förväntat. Det enda jag inte förväntade mig var att jag skulle ha ont i ryggen och inte heller ha hemorojder.. Det blev en bonus men man vänjer sig vid allt till slut.

Vet inte om jag tycker att korsetten är min bästa kompis.. den är ful, klumpig och skrynklig och korvar sig och skär in på ställen där det är mer än bara skinn på skelett. 7 veckor kvar. Bättre än 8.

/e


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0