Dag 9 - Slut med de starka värktabletterna

Jag tror det går på rätt håll nu, jag kan känna att jag kan skriva det utan att förhasta mig. Tog inga Dexofen (den starka) till mina panodil igårkväll och det resulterade i att jag faktiskt inte mådde illa när jag vaknade.

Jag har lika ont när jag vaknar - känns som när jag vaknar ur narkosen, men väl uppe en stund så släpper det lite. Jag har börjat inta ett slags sidoläge - som är bättre än ryggen. Jonas kom på besök igår och alla barnen var hemma samtidigt och åt mat. Kul! Kors i taket.

Sen såg vi en vansinnigt rolig film som jag redan sett innan, så jag lovade att inte skratta... vilket jag inte kunde hålla.. men det går liiite bättre att skratta... fast det låter kul när jag gör det.

Jag somnade sist i huset vid 01 och vaknade kl 03 av sms! Från Tele2: Hej snart är det mors dag, om en stund kommer du att få en bild som du kan skicka som mms till din mamma på mors dag! och så "pling" ett mms till med en ros.

Alltså.. jag har hört talas om udda tider när man sänder ut nyhetsbrev , men ..tänker de inte på att folk har sin mobil bredvid sig på natten?? 

Somnade sen igen o vaknade kl 05.

Nu sitter jag o väntar på att någon ska komma hem, så att vi kan gå bort till affären och handla mat. Behöver ju bärhjälp.

...... EFTERMIDDAG

Jodå, Simon min son kom hem och eftersom han är lite smart så ringde han mig från mobilen och sa att han snart var framme med bussen...kunde inte jag möte upp honom där  (så slapp han ju gå de extra meterna hem om och hämta mig..? Tänk om han skulle behöva gå mer än nödvändigt). Självklart.. vad gör man inte för sina barn!! Jag skulle ju ändå gå dit ju!

Alltså, det känns riktigt knepigt att promenera.. det går på halvfart och inte helt snygg hållning. Men det känns som att få sammandragningar när man är gravid. Alla som har varit det förstår hur jag menar. Hela buken drar ihop sig inuti och blir spänd och det kryper liksom inne i skinnet.. Märklig känsla.

Inne på apoteket skulle jag nu äntligen hämta den där hemorojdmedicinen. Då började hon bakom disken att säga att det var nåt stort fel hos Telia i Skåne så att "ja, jag kan se ditt recept här...men..." och jag fick väl ett frispel och började rabbla upp "jag är opererad för en vecka sen och nu är det tredje gången jag kommer till apotek och det inte fungerar!" Så fortsatte hon... "så det jag tänkte höra är om det går bra att vi skickar hem en faktura istället för vi kan inte se hur mycket du har i högkostnadsskydd..."

jaha... okej. Vadå hets!? Jag har lite taggarna ut, och jag känner verkligen med de RIKTIGT sjuka människorna som gång på gång får motgångar och blir fösta åt sidan som om det inte är viktigt.. usch, jag måste verkligen skärpa mig.. lite hemorojder - vad är det i jämförelse med vad som helst?

Idag blev det köttsoppa på burk med hårt tunnbröd med ost till. Uppskattades.

Kände lite på min mage idag när jag låg och "luftade" mig innan duschen.. Allt som är 10-15 cm ut från naveln är svullet och lite hårt liksom... spänt. Jag lyckades hitta EN liten story av någon som gjort liknande operation och där stod att det var svullet i flera månader. Så att vänta sig någon "svanprinsessa" när jag återvänder till jobbet är att tro lite för mycket. Det retar mig att jag fortfarande inte kan dra åt den här förbaskade gördeln själv. Nu fick stora dottern göra det och dessutom två gånger, för det blev inte riktigt bra.

Tror att jag har skrattat upp ett ärr, men är inte säker. Skulle förklara en rolig videosnutt för Jonas i telefon, men kom halvvägs och fick slänga telefonen i sängen och bara kvida, gråta och skratta om vartannat.. och varje gång jag tog luren så sa jag "nä jag kan inte säga det nu" och då skrattade ju han i telefonen och så började det om igen..

Videosnutten handlar om tre killar, en är redlöst berusad och sitter fastbunden i en trädgårdsstol av plast vid kortänden av en pool i en trädgård (i usa förmodligen) . Sen har de satt något slags gummiband i sidorna på stolen och förankrat dessa i nåt så att han ska fungera som en slangbella och landa i poolen..Man ser hur de lyfter honom bakåt längre och längre och sen släpper de honom!! Jösses han flyger och flyger men landar inte i poolen utan förbi hela poolen förbi en häck som gränsar till grannen och sen dunsar han väl ner hos grannen.. Man ser hur de står helt handlingsförlamade och sen slutar videon..

Så kul var det.

/e

Kommentarer
Postat av: Madde

Härligt att hör att det går framåt. Bilderna var ju kanon. Speciellt den efteråt såklart :)
Ring mig precis när du känner... Kram

2007-05-23 @ 21:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0