Svar till Anette - frågor om gördlar och dess bekvämlighet...

Anette undrar lite hur gördeln fungerar. Här kommer den på bild...

image7

Och ja.. som man ser så korvar den sig, både vid låren och bak i ryggen. Den är skön och stöder och gör att man lättare kan gå omkring och den ska vara på för läkningens skull, så den fyller två funktioner.

Inte helt lätt att få på den själv i början, men med lite övning så går det. Jag står upp med ryggen mot en vägg och drar ihop för kung o fosterland

Under gördeln har jag också numera den andra byxgördeln:

image5

Varför kan man undra? Jo, dels för att släta ut sina egna valkar som den andra gördeln framhäver och dels för att platta ut magen så att naveln inte trycks ihop så att såret blir värre. Dessutom är det lite lättare att ha jeans eller andra byxor - men räkna med att behöva rätta till många gånger om dagen, varje gång du suttit ner o ska resa dig... det är bara till att inse.

Skulle man få lite panik emellanåt på den vanliga gördeln så kan man ta av den och enbart använda den här någon timme tills man blir mindre varm/irriterad... Eller - när man tvättar den andra o s v.. på natten har jag linne OCH den andra gördeln utanpå (den med kardborrknäppning)

Det är jobbigt med dessa gördlar - men inget som man ska klaga på för mycket - har man väl kommit så här långt, så är det värsta gjort ändå! Det är bara att kämpa på och vara glad att man är frisk.

/e

Kommentarer
Postat av: Takeno

Hej
gjorde min bukplastik i måndags. Trevligt att läsa om din operation och se dina framsteg. För mig känns det fortfarande ganska jobbigt och väntar på dagen man känner sig mera rörlig och mindre svullen.
Ha det bra!

2007-05-31 @ 15:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0