Svar till "L" - hur vet man om en klinik/kirurg är bra?

L, du hade en fråga om hur jag valde klinik. Jag kan ärligt säga att jag egentligen mest surfat runt och hört namnet flest gånger. Jag vet två personer som opererat sig där med gott resultat även om det inte var bukplastik.

Nu tillhör Citadellkliniken en av de äldsta i landet och har gott rykte. Mitt råd är att försöka läsa dig till på klinikens hemsida och när du sedan väljer att gå på konsultation så be om före- och efterbilder samt fråga kirurgen hur många operationer /år han/hon haft bakom sig. Självklart ska de vara medlemmar i de samfund som rekommenderas.

Surfa in på www.qvinna.info - där hittar du lite smått och gott samt en del kliniker man kan besöka på nätet. Det finns även en flik som heter Faktaguiden och vidare Checklista. Där finns bra frågor att ta med sig, eller ställa vid ex ett telefonsamtal/mail till en privat klinik.

Lycka till!
/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0