Svar till Sabina - duscha fick jag börja med dag 3

Hej!

Klart jag fick duscha.. jag opererades på måndagen, hem på tisdagen och på onsdagen duschade jag. Jag fick order om att duscha en gång om dagen!! Tejp på och inget tvättande, bara duscha som vanligt med schampo och låta det rinna över kroppen, sen ligga och luftttorka tills tejpen torkat, jag brukade ligga i över 1 tim, sen på med korsetten.

Konstigt att du fått sådana direktiv. Och konstigt att det kan vara så olika.

Hoppas du mår bra i alla fall!

Kram! /e

Kommentarer
Postat av: Christina

Jaa...jag började också duscha dag 3, och njöt verkligen av det, och jag tror att det är bra, varmt vatten över hela magen, lindrar kliandet, och jag tror svullnad också. Jag drog över med lite duschtvål sådär lite lagom, men mest lät jag vattnet rinna. Och så minns jag att det var skönt att ligga utan korsett ett tag och lufttorka, jag hade 30 minuter som hållpunkt.

Opererade mig den 20 februari, och idag var jag utan korsett dagtid för första gången, känns märkligt, jag satte på mig den en stund i kväll, och det kändes så skönt, men nu gäller det väl att sluta. Hade jeans för första gången också, min vanliga stl, men det hasade ner, mycket trevligt!!!! Annars har det varit kjol och mysbyxor för hela slanten, börjar bli rejält trött på det.

2008-04-12 @ 21:54:45
Postat av: ika

Hej Pyret!
Har surfat in och ut på din hemsida ett antal ggr och läser om din operation. Idag har jag beställt tid för konsultation på Citadellkliniken. Fyller 40 i år, har fött 4 barn och har velat operera mig länge men aldrig riktigt vågat! Är fortfarande orolig för tiden efter operationen, inte för smärtan men för att det blir jobbigt med såret, läkningen, att det inte ska bli bra, att jag inte kan vara sjukskriven så länge från jobbet osv.
Vill bara säga att din mage blev jättefin!!! Har du nånsin ångrat dig? Vad har varit jobbigast?

2008-04-24 @ 16:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0