Meet my girls

The Ladies in the house has left the building.. meet my girls..

Ja.. så kul jag är!

Okej.. jag har mega-ångest och separationsångest från mina gamla bröst.. jag undrar om det är vanligt.

Nu har jag kommit hem. Operationen är över, jag sov över på kliniken i natt, vilket jag är glad för att jag gjorde. Jag började må lite illa och känna mig yr och knepig på kvällen. Men de underbara sköterskorna gör allt för att man ska må bra och trivas.

Igår var jag lindad hårt med elastisk linda för att hålla tillbaka blödning. När jag gick förbi spegeln tänkte jag: wow det är inget kvar ju! Och hur blir det när man tar av lindan? inte större i alla fall..



Det har känts väldigt annorlunda i min nacke och rygg hela eftermiddagen igår och i natt. Det var riktigt knepigt. Dels sover jag ju aldrig på rygg, men dels är det nog fördelningen av vikten som ändrats. Det känns som det hänt något redan i axlarna. DET är mycket positivt.

Läkaren var inne hos mig både igår och i morse. Han har tagit bort 320 gr på varje bröst (plus minus några gr på nåt av dom). Det är 6,5 hg bröst som i ett nafs är borta. Det är inte småpotatis.

Rummet var ju helt underbart. Havsutsikt och jag såg bort till Danmark. Svanarna guppade i vattnet utanför och när kvällssolen gick ner drog sköterskan upp persiennerna så att jag skulle få in lite ljus. Varannan, vartredje timme fick jag panodil som tog bort udden av det värsta. Sen ömmar det precis som ett skärsår. Svider, drar och dunkar lite runt brösten och runt vårtgården och lodrätt från vårtgården och ner.


Rummet.


Sött eller hur?

Det fanns givetvis TV och en massa kanaler, bl a en tysk kanal.. det var dock rätt mycket nyheter så den lockade inte särskilt. Jag hade nog koncentrationssvårigheter igår, för jag zappade som aldrig förr. Sov en kvart hit och dit, åt en tugga då och då på mackorna.

När jag kom in där igår fick jag börja med en dusch. Tvåla in sig med Hibiscrub, sen en skön frottémorgonrock och strumpor. Allt i vitt. Det kändes som ett spa..


Badrummet - bilden tagen inifrån duschutrymmet

Därefter en drink - 2 matskedar saft + något lugnande. Detta var nog vid 13-tiden.. 14.30 gick vi ner till operationen. Man går själv här.. lullig och nyvaken stod sen läkaren där inne med en annan kirurg som skulle "titta på". Läkaren ritade en massa streck och vi pratade om storleken. Jag sa att D-kupa eller "max" C-kupa ville jag ha. Men prioritet på att axlarna får lättnad. Sen gick dom ut och narkossköterskan satte EKG och gav mig medel mot illamående i förebyggande syfte. Sen kom en narkosläkare och satte in själva godnattshoten. DÅ sa jag, för tionde gången, att jag var rädd o s v..

De håller vad de lovar ju.. jag dog inte och vaknade inte under operationen... fick andas lite och sen sa jag som slutkläm: Men tänk om jag kissar på mig då?
- Det kommer gå så bra så, andas nu in några djupa andetag här..

Svart.

Klockan 17.30 vaknade jag första gången och var medveten om saker och ting. Operationen skulle ju ta ca 1 tim bara så jag hade nog sovit en bra stund där.

Hade inte ont någonstans förutom på mina höfter. Min läkare hade lovat att fixa till mina "hundöron", rester av ärret från min bukplastik 2007. Det blir som små knoppar där ärret slutar och försvinner dom inte, så kan man rätta till det. Och det hade han gjort. I övrigt fick jag veta att man sätter lokalbedövning i brösten, därför kände jag inget när jag vaknade.


Hundöronen fixade

I morse så fick jag äntligen se dom! Oj så små, fyrkantiga och platta dom var??? Detta ska då rätta till sig efter hand, har de LOVAT.. jag tänkte bara "what, var är dom?" Men.. vi ska inte vara negativa nu. BH fick jag.. en underbart fin och skön mjuk bh svart som jag ville är nu påsatt och den hade kupa D men hade lite överskott så jag tror jag landar på en C till slut.. Vi får se! Jag tog några bilder av dem när de packades ur den där lindan..

Är ni känsliga för lite blod så scrolla INTE.



























Så...glömde jag berätta om god frukost? Här är den:



Nu måste jag vila mig... ska iväg på läkarbesök med min minsta dotter kl 15. Vi ska åka buss.
Skriver väl mer sen..

Kommentarer
Postat av: Marian

Åh.......



Du & dina girls är SÅ himla fina!!

Ska bli kul att träffa er alla 3 igen.



Puss & kram.



2009-04-29 @ 21:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0