Tejp-paus! Nya bilder - 3 månader efter operationen - Äntligen lite hängbröst!

Nu är det snart 3 månader sen  jag opererade mig och allt funkar fint. Brösten har börjat hänga lite mer och det är väl enda gången i sitt liv man blivit glad av det! Meningen är ju att brösten ska trilla ner lite och få en naturlig form, inte stå rakt ut.

Jag har gjort en tejp-paus här nu på ett par dagar. Det kliade som myror överallt och jag tänkte att innan jag kliar sönder någonstans så är det bättre jag är utan tejp någon vecka. Detta har sköterskan Lotta sagt till mig innan att det är ok att göra.

Nu har jag ju haft chans ett par dagar att betrakta brösten i sin mer naturliga stil och det är ite blandade känslor ändå. Jag ser ju ojämnheter såsom att ena bröstvårtan inte är i mitten av vårtgården.. men centrerad i förhållande till den andra bröstvårtan.. med andra ord skulle det ev kunna se lite snett ut om jag ställer upp i en vit wet t-shirt-tävling.. men i så fall - what the hell.. eller?

Sen har de kanske lite olika form.. är inte helt rund/ovala som jag vill utan lite mer åt fyrkantiga hållet men.. men.. jag ÄR nöjd och jag är totalt medveten om att detta inte var en skönhetsoperation. Jag noterar det, men grubblar alltså inte över det. Sen får man även säga till sig själv: De var inte jämna i sin form och utseende innan, så varför skulle de vara det nu? Jag är inte tecknad.. jag är ju en vanlig människa :)

Ärren är just nu illröda och det kanske man kan tycka är konstigt när de var blekare innan. Men som tur är vet jag att ärren skiftar färg under läkningsprocessen som pågår under minst ett år (tror jag). De blir lila, ljusa, röda igen, bleka.. lila igen o s v.. Jag vet inte exakt vem som sa det men det var en sjukvårdsutbildad person i alla fall, att ärren har olika stadier.

Jag upplevde detta när jag läkte efter min bukplastik, så det blev ingen överraskning.

Här är lite bilder :












Här ser man de så kallade "hundöron" som bildas där snittet slutar på utsidorna. Detta är ett litet och har jag tur, så kommer det att gå inåt och bli jämnt och fint utan någon korrigering. Buktar det ut och stör mig så får jag det fixat av min kirurg utan kostnad och under lokalbedövning.

Kommentarer
Postat av: Ledsen

Hej



Va fint det blev, jag sitter här och gråter, jag minskade mina bröst för 8 veckor sedan detta genom landstinget, Jag har tyckt hela tiden att det inte har sett bra ut men ändå hoppats på att det blir bättre. Igår var jag hos kirurgen och han var så nonchanlant, typ, du ska väl vara nöjd att de inte väger så mycket... under ena bröstet bildas det en "ficka". ena brösvårtan ser ut som ett russin och bröstvårtan har försvunnit inåt. Vad sa kirurgen? "om du fortfarande tycker att det är jobbigt om ett år får du komma så får vi försöka korrigera" De sk. hundöron som du säger, jag har på ena sidan, behån skaver t o m lakanen i sängen skaver. Jag har knappt någon bröstgård och på det bröstet som jag har bröstvårta på, då har den hamnat längs ner alltså långt ifrån centrerad.



Alltså jag är så tacksam för att slippa värken, jag gick från G till C och jag är bara 152 cm lång. Men jag anade inte hur viktiga brösten var för mig, Jag behöver inte ha supersnygga bröst, bara anatomisk korrekta. Är det för mycket att kräva?



Tack för dina bilder, det kändes ändå bra att kunna se skillnaden.

2009-07-31 @ 20:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0