6 veckor (+2dagar) - lite bilder utan tejp

Stressigt blir det på morgonen när man ska duscha och fotografera och tejpa sig, sminka sig, koka ägg och göra frukost. Men.. allt går ju. Man får tänka som Di Leva - att inte ha någon klocka.. att tid är ett påhitt.

Nåja, här kommer några bilder från i morse. I dag var  det strålande sol hemma så bilderna är ju gula nästan! Men min spontana reaktion när jag tog av tejpen var att ärren såg blekare ut än för 2 veckor sen, men på bilderna kanske ni inte ser skillnaden. Jag hittade också några stygn som stack ut kring vårtgården. Jag gjorde som sköterska sa nämligen att helt enkelt ta en pincett och dra ut det. Jag trodde jag skulle få dra ordentligt men det satt jättelöst och lossnade så fort jag började dra. Det kändes absolut ingenting.

Jag har också sett att det blivit s k hundöron i ändarna av det undre ärret på utsidan. Hundöron kallas det när den lilla änden på ärret buktar ut lite och kan om det blir mycket likna ett litet hundöra (kanske?). Jag fick små sådana på höfterna när jag gjorde min bukplastik och de är fixade nu i samband med bröstförminskningen. Läkaren snörpte in dom och jag fick något stygn där, som jag så duktigt tejpar.

Jag gissar att om de syns om ett till två år så kan man helt enkelt fixa det lätt hos kliniken. Jag tänker: hellre att det buktar ut lite än att det är åtdraget för hårt, för det är nog inte lika lätt att ordna.

Jag har skrivit innan att jag tycker det är snävt med ärret på min högra insida (mot mitten), alltså det som går under bröstet. Det ser ut som det går lite inåt. Man får avvakta. Det ändrar sig hela tiden.

Här kommer dagens "outfit" i den här bloggen ! :)


Kommentarer
Postat av: Maria Nilsson

Hallo där vackra kvinna.

Hoppas att du MÅR bra. Ser bra ut gör du alltid. Eller som My säger, varför har du sånt blått i ögonen?

För att jag tycker det är fint.

Kram till dig.

2009-06-11 @ 13:35:07
URL: http://marianils.blogg.se/
Postat av: Anna

Ser så fint ut! Tack för att du delar med dig. Ska antagligen göra min operation i september (privat) men måste går ner en massa i vikt först.

2009-06-18 @ 21:38:14
Postat av: Stina

Hejsan..

så underbart att få läsa en tjejs blogg om bröstförminskning, sitter vid nätet och försöker hitta allt jag kan komma över inom detta ämne då jag själv nyligen bokat tid för konsultation och nu snurrar tusen tankar i huvudet.. skulle hemskt gärna ha mailkontakt med någon som gjort samma ingrepp.. svara gärna

[email protected]

mvh /Stina

2009-11-09 @ 23:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0