När kan man börja träna?

..frågade ett litet hjärta...

Ja.. sköterskan som jag har kontakt med sa att man inte skulle bära tunga saker som t ex. fylld läskback, hänga gardiner och putsa fönster, hoppa och springa eller styrketräna armarna de första 4 veckorna. Men så fort man vill kan man alltid promenera. Det kan man göra efter någon dag eller två. I sin egen takt.

Nu har det ju gått 6 veckor för mig och jag har inte börjat träna, varken innan operationen eller nu *haha* (egentligen inte alls kul) så jag har svårt att säga OM jag hade kunnat det nu, men jag tror jag hade provat i alla fall. Alltså - jag har tränat lite innan, men inte så regelbundet att jag ska skriva att jag "brukar träna".

Om jag spänner bröstmusklerna nu, så som man gör om man kör bröstpress eller med hantlar (och bär tunga saker) så gör det inte ont längre i alla fall. Men jag hade nog tagit lätta vikter i början.. och kört 2 repetitioner och sen känt efter nästa dag.

Ska man springa så ska man väl alltid se till att man har en bra och stabil sport-bh. Jag tror man känner väldigt fort om det inte känns skönt. Då får man slå ner på tempot lite, bara.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej..Sökte på google efter någon som gjort en bröstförminskning och kom efter en stund till din sida..Jag gjorde samma operation hos Johan på citadellkliniken i måndags..många bra råd och tips av dig nu sä här i början...jag bloggar också men är inte så våglig på att lägga ut bilder som du...

Har sett din blogg tidigare..vet ej om vi har någon gemensam nämnare för jag har stött på din blogg tidigare också..Bor du i HBG? Kram Linda

2009-06-10 @ 17:12:55
URL: http://lindislindis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0