Dag 4

Himmelen så skönt att sova.. jag sov från 24.00 ca till 10.38.. slå det kommer jag säkert inte göra på länge, Men jag tror inte jag sovit så länge på år och dar.

Jag bestämde mig igår för att ta det lugnare idag och lyssna på kroppen.

Idag är jag gul och grön och blå över brösten och mellangärdet. Igår kväll var det rött, så det är väl blåmärken som nu börjar läka. Det kliar fortfarande, men kanske kanske något mindre. Och det kliar alltså inte i själva snitten utan över hela brösten.. Det kryper små myror under skinnet ungefär. Jag googlade i minst 30 minuter på klåda vid operationer men det stod fan inte någonstans att det kan klia.. Jag ringde till sist upp en f d granne till mig som gjort samma operation för 2 år sen och trots lite rostigt minne över detaljer så sa hon att det kliade så som jag beskrev.

Varför kan det inte stå då på klinikernas informationssidor om hur man mår efteråt. Märkligt.

En promenad med bara ben och åt glass, handlade och hade mina twins som bärhjälp och sällskap fick räcka som äventyr idag. När vi kom hem igen orkade jag inte göra någonting.. Kände mig helt slut i rutan.

Jag gick helt enkelt och lade mig med öronproppar. 2 timmar senare väckte min dotter mig, den stora. Hon hade bakat kanelbullar men missat att man skulle jäsa dom en andra gång innan man gräddar. Men de blev precis lika goda ändå.. Kanske är nåt fjant det där att man ska jäsa 2 gånger. För att husmödrar förr i tiden hade så mycket tid över...

Har granskat mina bröst innan jag duschar varje dag. Jag får för mig att det blir ett fyrkantigt resultat och att slutärren mot armhålan kommer se konstigt ut.. men - jag säger även till mig själv: OM det skulle se konstigt ut så får man väl rätta till det om jag skulle lida av det. Med kläder på är jag väldigt nöjd och det är ju fler timmar man har kläder på sig än utan.

Sen har jag inte så ont i axlarna längre.. Såååååå skönt!

Scrolla för dag4-bilden med blåmärken

























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0