Snart 6 månader sen min bröstförminskning

Tiden går grymt fort faktiskt..

Jag hade ju tänkt lägga in nytagna bilder här på 6månadersdagen. Men min mobil (inkl kamera) är på lagning så det får bli lite försening med dessa bilderna.

Annars flyter livet på väldigt obehindrat. Jag har fortfarande bara en bh, har inte fått tummarna loss och handlat på mig några fler. jag tycker alla verkar var med en massa kuddar och stoppning och jag vill ju inte ha större liksom, så det är faktiskt svårt att hitta bara helt vanliga men ändå lite snygga bh.

Jag tränar och stormtrivs med att slippa hasa runt på tunga bröst som både var i vägen och som gjorde ont. På det hela taget tänker jag inte att jag har opererat mig förrän jag ser mig i spegeln. Ärren är fortfarande väldigt röda och jag har inte tejpat sista månaden som man egentligen ska. Det kliar plus att jag tränar en hel del vilket gör det snabbt kliar ännu mer, för att man blir varm och svettig. Men - jag tejpade helt i 4 månader och till och från därefter så jag tycker jag är nöjd. Men man SKA tejpa i 6 månader för att ärren ska bli så platta som möjligt. Det är därför man gör det.

Jag har fått bilder av kirurgen Johan från både min bukplastik och bröstförminskningen. Det är bilder tagna direkt före och ca 4 månader efter (om jag minns rätt) Jag ska redigera dessa bilderna lite, göra alla i samma ton så kommer jag lägga upp dem här.

Kommentarer
Postat av: Petra

Vad roligt att du vill dela med dig av dina bilder, jag ser fram emot det.

Jag tar också bilder emellanåt och ser fram emot när det är dags för efter-bilder hos Johan.

Det är inte förrän 19 januari.

Nu har det gått 3 veckor sen min stora bukplastik och jag har ett snitt som spökar i mittendelen.

Lite varigt och allmänt irriterat. Igår en tendens till feber (38) men det försvann inom några timmar.

Väntar på att Lotta ska kolla på mina bilder jag skickat och höra av sig.

Konvalecensen var tuffare än jag väntat mig men det går ju framåt.

Ha en underbar dag!

Kram Petra

2009-10-27 @ 13:16:45
Postat av: Catharina

Hallå där=) Va kul med lite uppdatering..Skönt att du kan va i gång o träna det önskar jag oxå att jag gjorde.. Ge dig ut o leta en ny behå det tycker jag att du är värd som vågat dig igenom allt och som dessutom delar med dig så hel hjärtat på dig blogg'

Mvh Catharina

2009-10-27 @ 21:15:04
Postat av: Gunnela01

Jag ser också fram emot att få se lite bilder! Ska själv göra stor bukplastik om 5 veckor i Falköping, spännande.

Petra: Vore kul att se dina bilder också. Finns du på plastikkirurgiforumet? Jag heter Gunnela01 där också.

Ha det så bra! Kram Gunilla

2009-11-03 @ 16:24:34
Postat av: Emily

Hej, kul att någon bloggar lite om hur det gått efter bröstförminskningen. har själv gjort bröstförminskning för lite mer än ett halvår sedan. Tänkte bara fråga om du känt några smärtor i ärren nu i efterhand? Har själv haft lite problem med det nämligen.

MVH/ Emily

2009-11-13 @ 12:49:01
Postat av: Ina

Hej!

Ett stort tack till dej som så generöst delar med dej av bilder, känslor mm ang bröstförminskningen!!Har själv gjort en förminsknng för ca 1 mån sedan och jag kan säga att dina bilder och text hjälper mej jättemycket när jag undrat över hur bröst kan se ut efter en förminskning. Man har ju inget att jämföra med s a s.. Ibland har jag tyckt att mina har konstig form men har förstått att det ändras ju längre tiden går.

kram fr Ina

2009-11-17 @ 19:30:03
Postat av: Petra

Svar till Gunnela01.

Nej, jag är inte på plastikkirurgiforumet.

Kanske skulle kolla läget där.

Ha det bra och lycka till!

Kramis

2009-11-24 @ 18:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0