Nu är det snart 1 år sen min bröstförminskning

Snart är det 1 år sen jag gjorde min bröstförminskning. Känns som att det var några månader sen, men ändå som om det var mycket länge sen. Kan inte sätta fingret på det där, men det känns bra i alla fall.

Jag har haft en liten inflammation och /eller ett ödem, som det heter. En vätskeansamling i huden. Det gjorde ont, det var rött och jag själv blev ordentlig orolig innan jag fick veta att allt var okej. Det är synd att man ska gå och vänta 1-2 veckor innan man får komma och bli undersökt på Bröstenheten på sjukhuset. Sen fick jag en ny tid för provtagning, ultraljud och ny mamografi.

Efter dessa provtagningar och undersökningar var det minst en vecka till att vänta på svar. Men till slut fick jag svar att alla tester visade på att jag hade en vätskeansamling i mitt bröst och att det inte fanns något att oroa sig för.

Sakta men säkert har den lilla röda bulan avtagit och nu har jag visserligen fortfarande ett "aktivt" bröst på så sätt att det ömmar och svullnar en del i menscykeln. Men det får jag leva med.

1-årsbilder kommer om några veckor.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0