Var det värt det?

En annan kommentar jag fått är "Var det värt det"? Och det är klart man undrar det, speciellt om man fortfarande funderar på operation. Man kanske även har män omkring sig som säger att man är fin som man är.

Jag har ju velat bli av med lite tyngd från mina bröst sen jag var i 20-årsåldern. Så för mig har det varit en önskan i så många år att jag inte ångrat mig alls. Jag har fått höra MÅNGA skeptiska kommentarer att jag kommer ångra mig, att det inte blir bra, att det fint med stora bröst, sexigt med stora bröst, kvinnligt med stora bröst.

Jag säger så här: Det är kvinnligt med bröst. Bröst är vackra. De ska inte ta över din kropp. Lider man av att ha för stora bröst (eller för små för den delen) psykiskt, fysiskt eller praktiskt så kan inte din omgivning säga att du kommer ångra dig. De som säger så har inte lyssnat på hur det är, eller så har de lite svårt att tänka sig in i hur det är att alltid ha ont i axlarna, få lystna blickar när du ska handla huvudvärkstabletter i apotekskön och vill vara ifred, eller när skjortor o klänningar, bh, bikini o s v inte passar upptill. Hade de förstått det, hade de aldrig sagt så.

Dessutom är det din kropp, inte mannens, inte dina föräldrars o s v..

Jag fick extremt stort mothugg helgen innan jag skulle förminska mina bröst. Vi var på en ganska stor fest och jag var förväntansfull och berättade ganska öppet om mitt beslut och både kvinnor och män försökte övertala mig att inte göra det. I det läget var jag ju som en gås, som fick vatten över mig. Det bekom inte mig, då jag har sett fram emot det så länge.

Och - jag har inte ångrat en sekund mitt beslut. Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde det tidigare i livet. Men - bättre sent än aldrig!

/e


Kommentarer
Postat av: Elin

TACK för en underbar blogg! Jag har två månader innan jag ska göra min operation. Och du har hjälpt mig. Inspererat och gett mig så många bra svar. Du är fin!!

Kram Elin!

Svar: Ojoj, det var läänge sen jag kollade mina meddelanden! Hoppas allt gick bra och att du är lika nöjd som jag blev!
pyret

2012-12-02 @ 20:05:38
URL: http://Elinevajohanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0